2010-2012 - Koleksi Berita Pelupusan Al-Quran

Assalamualaikum...

Bermula pada pertengahan 2008, Pusat Pelupusan Al-Quran telah diwujudkan buat pertama kali di Malaysia,  yang diuruskan oleh Percetakan Saufi. Pusat Pelupusan Al-Quran ini dibina atas dasar untuk menjaga kitab suci yang tertera cetakan ayat-ayat al-Quran. Pada mulanya perkhidmatan ini diberi percuma. Disebabkan kos operasi semakin meningkat, keadaan kewangan tidak mencukupi bagi menyelenggara perkhidmatan ini. Pihak kami telah meminta bantuan daripada BAITUMAL, JAKIM, Jabatan Agama Islam Negeri Selangor, dan juga Menteri Besar Selangor, untuk tampil bagi membantu serba sedikit kos pembiayaan  bulanan. Akhirnya menghampakan. Perkhidmatan bergerak dengan sendiri mencari dana kewangan dengan sumbangan WAKAF AL-QURAN. Sedikit demi sedikit tempat penyimpanan al-Quran telah dinaik taraf. Perkhidmatan ini TIDAK MENDAPAT PEMBIAYAAN oleh mana-mana AGENSI KERAJAAN @ SWASTA @ NGO @ JABATAN AGAMA ISLAM @ BAITUMAL. Pembiayaan perkhidmatan ini hanya bergantung daripada SUMBANGAN IKHLAS ORANG RAMAI.

Pada 2010 hingga 2011, perkhidmatan ini mula terbit di akhbar-akhbar tempatan.



AKHBAR KOSMO!LUPUS AL-QURAN LAMA


LUPUS...Rahmat menunjukkan antara kitab al-Quran yang akan dilupuskan kerana mengandungi kesilapan.

AKHBAR HARIAN METROHINA TANPA SEDAR










Keperitan yang dilalui amat menyedihkan. Ada dikalangan umat Islam mengambil kesempatan untuk menjatuhkan khidmat ini dan ada juga MELETAKAN NASKAH AL-QURAN DIHADAPAN MUKA PINTU PEJABAT, DAN STOR seperti "SAMPAH" untuk mengelak ianya diminta bayaran. Tidak lupa juga mereka yang telah berjanji untuk membayar kos perkhidmatan dan akhirnya mendiamkan diri. Ada dikalangan orang Islam mengganggap perkhidmatan ini untuk mengaut keuntungan.

Diharap kepada sesiapa yang ingin menggunakan khidmat ini hendaklah memberi sedikit sumbangan bagi kos operasi berjalan dengan lancar dan juga untuk menaik taraf tempat penyimpanan al-Quran yang lebih baik.

Sumbangan minima setiap 5kilo = RM30.00


Kami memohon bantuan bagi menaik taraf tempat penyimpanan al-Quran agar lebih baik. 

"Sanggupkah anda melihat al-Quran diletakan di bawah khemah...? Sedangkan anda berada di tempat berhawa dingin..." FIKIR-FIKIRKAN....

Tiada ulasan:

PERINGATAN

Kerja-kerja dikawal oleh Kementerian Dalam Negeri dan Mufti Malaysia.

Sila hubungi 03-26933049,26915184 @ 019-3376159 (Rahmat Mahdan) untuk mengetahui kadar caj perkhidmatan terkini.

Firman Allah s.w.t
“Syaitan menjanjikan kemiskinan kepada kamu
(bersedekah amal jariah) dan menyuruh kamu berbuat kejahatan, dan
Allah menjanjikan kepadamu ampunan dan kurnia-Nya.
Allah Maha Luas dan Maha Mengetahui”
Al-Baqarah : 268

Kerjasama anda kami hargai.

Bersamalah kita menjaga kesucian AL-QURAN.

Buku Pelawat


ShoutMix chat widget